ال موندو می نویسد: اوساسونا به دلیل حضور "جواد نکونام" و "مسعود شجاعی" محبوبیت زیادی در ایران به دست آورده است.
نکونام اولین ایرانی بود که توانست در سال 2006 در لالیگا حضور پیدا کند و در همین فصل عنوان بهترین بازیکن اوساسونا را به خود اختصاص داد.
این باشگاه با توجه به عملکرد فوق العاده او، امسال مسعود شجاعی را نیز به خدمت گرفت.
هر دوی این بازیکنان خیلی زود خود را با شرایط زندگی در پامپلونا وفق داده اند و اگرچه بیشتر هم تیمی های آنها در خانه های شخصی شان در حومه شهر زندگی می کنند، آنها محله قدیمی مرکز شهر را برای خرید آپارتمان انتخاب کرده اند تا نزدیک یکی از مکان های مورد علاقه شان یعنی "ال کورتته اینگل" باشند.
آنها به دلیل تفاوت های فرهنگی با دیگر بازیکنان اوساسونا در مورد هر چیزی به غیر از فوتبال خیلی کم صحبت می کنند.
جواد نکونام سه سال پیش که وارد پامپلونا شد گفت به دلیل شغل پدرش که یک نظامی بود، در قلب جنگ تحملی عراق علیه ایران بزرگ شده و حتی گاهی هنگام حملات هوایی عراق نیز به بازی فوتبال ادامه می داده است.
وی علاوه بر این در کودکی هنگامی که در خانه مشغول بازی با برادرش بود، به خاطر آتش سوزی تا نزدیک مرگ رفت و 9 ماه به خاطر این حادثه در بیمارستان بستری شد.
فوتبال همیشه راه گریز او بوده به طوریکه وقتی فقط 17 سال داشت با باشگاه پاس قرارداد امضا کرد. نکونام سپس در رشته تربیت بدنی در دانشگاه به تحصیل پرداخت اما به دلیل فوتبال مجبور شد فعالیت های آکادمیک خود را رها کند اما قصد دارد بعد از خداحافظی از فوتبال، تحصیلات خود را از سر بگیرد.
این بازیکن 28 ساله شخصیت آرامی دارد و به دلیل آشنایی اندک با زبان اسپانیایی گاهی نقش مترجم را هم برای مسعود ایفا می کند اما هنوز ترجیح می دهد حرف هایش را در کنفرانس های خبری توسط مترجمش بزند.
روزنامه ال موندو در خاتمه این گزارش، خاطر نشان کرد:‌ این دو بازیکن ایرانی تیم اوساسونا را به یک تیم جهانی تبدیل کرده اند.

 خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

دسته ها :
شنبه سیزدهم 7 1387
X